Онлайн Пазаруване на Макс

Пазаруването във виртуални супермаркети става все по-предпочитано. Клиентите постоянно са в интернет пространството и сравняват цени, предложения и условия. Феноменът “кликни и получи” поръчаните стоки у дома става все по-масов, защото електронната търговия дава няколко съществени предимства пред традиционните форми на търговия. Например достъп на неограничен кръг потребители от различни райони на света до предлаганите стоки; също така възможност за поддържане на по-малки складови наличности и по-голяма ликвидност на капитала на търговеца; спестяват се разходи от наем на складове, магазини и заплати на персонал. Най-голямото предимство обаче остава липсата на необходимост от физическо присъствие на страните.
Бъдещето на търговията окончателно и безвъзвратно е обвързано с електронната търговия. При осъществяване на онлайн търговия В САЩ, Китай и страните от ЕС, се реализират обороти от милиарди долари. Имена като Amazon, Alibaba, eBay и други, са станали световно известни и са доказали важността и предимствата на електронната търговия. По едно изследване на еMarketer оборотите от онлайн търговия през 1998 г. са били на стойност 48 милиарда долара, а днес възлизат на над трилион, което е в пъти повече от брутния вътрешен продукт на България за цели 20 години. Тези цифри са достатъчно внушителни и дават яснота за перспективите в развитието на онлайн продажбите.
Както се вижда, електронната търговия създава нови навици за пазаруване по целия свят. В днешно време е удобно и модерно да седиш у дома и да пазаруваш през телефона си. Глобалната мрежа позволява на потребителите да контактуват директно с производителя 24 часа в денонощието и така физическите магазини стават излишни. Поради тази причина повече от 10% от търговските площи в САЩ биват затваряни през последните години. Много търговци на дребно са принудени да обявят фалит, а други се опитват да оцелеят благодарение на електронната търговия.
Доста американски марки обявиха, че ще затворят почти всички свои магазини, като останат достъпни само в интернет. Но дори и марки, които водят агресивна политика онлайн, се сблъскват с конкуренцията на пазарния лидер Amazon. Както сами виждате на слайда, докато едни бележат постоянен спад в оборотите си, гигантът Амазон продължава да набира скорост като отчита 53% ръст на продажбите си за миналата година. Повече за него ще ви разкаже сега моя колега Стенли.
Вашият коментар